Warm weer in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Sven Platenburg - WaarBenJij.nu Warm weer in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Sven Platenburg - WaarBenJij.nu

Warm weer in Gent

Blijf op de hoogte en volg Sven

30 Mei 2017 | België, Gent

Ik heb een erg leuk weekend achter de rug het begon namelijk met op vrijdag avond eten met Stef op het Food truck festival wat georganiseerd was in Gent.
Wij hebben hier gegeten en wat cocktails gedronken, hierin kon je dus echt zien dat belgen een stuk meer Bourgondische zijn dan dat wij dat zijn als nederlanders.
Er was namelijk bij elk standje van hoge kwaliteit aan eten te verkrijgen dus dat was erg lekker.
Zaterdag was en is tot nu toe de warmste dag geweest van de tijd dat ik in gent zit, ik heb vooral niet teveel gedaan om niet oververhit te raken, 's avonds hadden Stef en ik niks te doen dus hebben we besloten om dan maar wat biertjes te nuttigen aan het water waar alle studenten in de avond zitten, dit was ook weer erg gezellig.
Op zondag heb ik in de middag van 14u tot 19u gewerkt bij de bierbrouwerij omdat alles studenten die er normaal werken examens hebben en daarvoor moeten leren, daarom heb ik gewerkt omdat ik toch eigenlijk niks te doen heb en dat verdrijft lekker de tijd.
Maandag ging ik samen met mijn stagebegeleider naar een bier beurs, dit is een beurs waar allemaal bedrijven hun bier vertegenwoordigen aan huidige en mogelijke nieuwe klanten.
Aanvankelijk dachten wij dat dit van 14u tot 17u duurde alleen op de beurs kwamen wij erachter dat de beurs tot 21u duurt, en omdat de kinderen van mijn stagebegeleider nog niet voor zichzelf kunnen zorgen is mijn stagebegeleider naar huis gegaan en heeft voor hun eten gemaakt.
Ik stond ondertussen alleen op die beurs en ik heb enorm veel indrukken opgedaan, er kwamen namelijk sommige mensen naar mijn stand en die bestelden dan een hele pallet aan bierkratten (voor je vergelijking dat zijn 70 kratten bier).
Ook waren er mensen die eerst een beetje overtuiging nodig hadden en dan hielp het wel dat het bier van Gruut zonder hop is gebrouwen en dus gebrouwen is met kruiden dat is iets unieks en dat geeft de mensen vaak wel een boost om toch wat kratten te bestellen.
Ik was uiteindelijk doodmoe en kwam om 21:45 thuis en heb toen nog even naar huis gebeld en ben toen gaan slapen omdat ik echt heel moe was.

Zo ik vond dit wel een paar leuke dagen dus ik dacht ik deel het even met diegene die het ook interessant vinden, en dan post ik weer een blog als er iets interessants gebeurd hier in Gent.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Sven

  • 30 Mei 2017 - 16:10

    Stef:

    Leuk verhaal Sven! alleen jammer dat je maandag en zondag niks met mij ging doen.....

  • 07 Juni 2017 - 09:57

    Walther:

    Beste Sven, Het lijkt erop dat je draai al wat gevonden hebt. Leuk verhaal van de beurs. Overigens geniet ik ook van mijn pakje Gruut. De verschillende bieren smaken er goed, ook al omdat hop me niet altijd goed bevalt.

    Veel succes nog in Gent.

    groet Walther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

ik loop stage bij de Gentse Gruut, dit is een bierbrouwerij midden in het centrum van Gent. Ik zal hier mijn blog gaan bijhouden zodat iedereen weet wat er allemaal op mijn pad komt de komende 10 weken. Veel leesplezier!

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4630

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 14 Juli 2017

Gents avontuur

Landen bezocht: